SELAMAT DATANG

Monday, May 6, 2013

Omega Guard

Manfaat Utama
  • Asid lemak ~ Omega 3 merupakan asid lemak penting yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan kita.  Oleh itu, kita perlu mengambilnya daripada pemakanan.  Omega 3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.  Omega 3 membantu rembessan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos.  Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, menjadikan kulit licin dan kemerahan.
  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok ~ DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, menjadi pelincir dalam saluran darah dan melancarkan peredaran darah.  Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan melegakan ketegangan di leher atau sakit kepala.  Ia juga merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction dan mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin serta membantu perkembangan memori ~ DHA adalah nutrien uatama untuk otak, sistem saraf dan retina.  Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan.  Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi.  DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran serta mencegah migrain.  Sati hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru ~ Mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE(lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.
  • Menentang kanser ~ Kajian telah menunjukkan bahawa Omega 3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon.  Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.
  • Memelihara fungsi sendi(arthritis) ~ Paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan.  Oleh sebabitu, ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan.  Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.
  • Mencegah imsomnia dan membantu mengurangkan tekanan ~ Kahjian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan(anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hyperaktifdan penyakit schizophrenia.
 

Kenapa ikan laut air dalam?
 Satu kajian telah mendapati ; penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang Eskimo yang hidup di Greenlad, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis.  Sebaliknya, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghidapi banyak masalh kesihatan yang berkaitan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan;
  • ikan dari laut dalam mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darh, menurunkan pengumpulan platlet darah dam melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.
Siapa yang perlu mengambil minyak ikan?
  • Penghidap sakit lelah
  • Pesakit tekanan darah tinggi dan kolestrol tinggi
  • Mempunyai masalah tulang
  • Obesiti
Maklumat lanjut dan pakej penjimatan,
hubungi ;
Pengedarsah SHAKLEE anda
Siti Faridah binti Muda
SID 3932637
019 9010 772

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...