SELAMAT DATANG

Tuesday, October 14, 2014

Mengapa perlu minum air lemon pada waktu pagi?




Memulakan dengan air lemon suam mempunyai banyak manfaatnya kepada kesihatan.  Tip sihat telahpun diamalkan di kalangan pengamal Ayuverda sejak lama dahulu.  Teruskan bacaan anda untuk mengetahui manfaat minum air lemon pada waktu pagi 

1. MEMBANTU PENGHADAMAN
Air suam bukan merangsang saluran penghadaman, tetapi lemon dipercayai mengaktifkan dan membersihkan hati.  Ia juga menyingkirkan asid penghadaman dalam proses menghadamkan makanan dan menyingkirkan bahan buangan.

2. MENYOKONG SISTEM IMUN
Buah-buahan sitrus seperti lemon kaya vitamin C dan asid Askorbik.  Vitamin C membantu menentang selsema.  Manakal asid askorbik membantu penyerapan zat besi yang juga memainkan peranan penting dalam Fungsi sistem imun.

3. MENGALKALIKAN TUBUH
Jika tubuh anda berdepan keseimbangan pH yang kronik, bermakna penyakit akan mudah menyerang.  Walaupun lemon bersifat asid, ia mempunyai keupayaan untuk mengalkalikan yang tinggi selain cara terbaik untuk memastikan keseimbangan pH tubuh berada pada paras sepatutnya terutama jika diet anda kaya daging, keju dan/atau alkohol.


4. MEMBANTU DETOKSIFIKASI
Air lemon ialah diuretik semula jadi, yang mana membantu tubuh menyingkirkan cecair bersama toksin.  Asid sitrik yang terkandung di dalamnya membantu memaksimakan enzim yang merangsang hati.

5. PEMBERI TENAGA
Ramai yang mengaku berjaya melupakan kopi dengan mudah selepas beberapa hari minum air lemon.  Kombinasi air dan lemon membantu hidrasi dan meningkatkan paras oksigen dalam darah, memberikan anda rasa hebat.

6. MENCANTIKKAN KULIT
Dehidrasi yang kronik boleh menyebabkan kulit kelihatan kusam.  Jadi, mulakan hari anda dengan langkah bijak dengan meminum air lemon.  Vitamin C memainkan peranan penting dalam mengekalkan kulit sihat dan sebagai antioksida bagi mencegah penuaan.

Waahh!! Dengan langkah muda, anda kekal sihat dan cantik.


SUSAH nak telan masam2 pada waktu pagi,
k.Dah cuma ambik 2biji vitamin C jer..manfaat yang sama..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...