SELAMAT DATANG

Thursday, November 7, 2013

Antioksida untuk kesuburan

Assalamualaikum..

tadi dalam duk sembang2 sesama leader Shaklee, ada yang tanya..

Betul ker VITAMIN C boleh ganggu kesubuaran ingin hamil?

Hmm... setahu saya, vit a jer yg x bagus jika berlebihan..yang lain2 x pernah dengar.

kerana ingin mendapatkan kepastian, kena berbaik ngan pakcik gugel la kan...

godek punya godek, dapat la artikel ni...

Kredit untuk Dr. Hamid Arshat yang x asing lagi di dunia penjagaan kesihatan.


Top of immune booster adalah Vit C.

  Vitamin C - Vitamin C mudah diterima ke dalam sel untuk memberi perlindungan dari percuma radicals.Vitamin C telah terbukti untuk membantu melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas. Manusia adalah salah satu daripada beberapa haiwan yang tidak menghasilkan terdapat sendiri vitamin C. Oleh itu, kita perlu mendapatkannya daripada makanan atau suplemen. Vitamin C terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran termasuk lada merah , kranberi , brokoli , kubis , tomato , kentang, dan buah-buahan sitrus.
Vitamin C dari Shaklee menyamai 7 biji oren dalam setiap tablet




Vitamin E - Makmal eksperimen telah menunjukkan bahawa vitamin E dapat memanjangkan hayat jenis biasa sel manusia. Ini adalah kerana vitamin E membantu mengurangkan tekanan oksidatif pada sel-sel kita . Ia memberi kesan positif kepada kedua-dua telur dan kesihatan sperma dengan melindungi mereka daripada kerosakan. Vitamin E juga telah ditunjukkan untuk mencegah keguguran pada tikus. Ramai orang tambahan dengan vitamin E, tetapi biasanya hanya mengambil tokoferol alfa, terdapat sekurang-kurangnya tiga yang lain yang anda perlu termasuk dalam suplemen E anda ( tokotrienol dan tokoferol bercampur) . Makanan yang vitamin E terdapat dalam: brans bijirin ; bran beras, dedak gandum, dan oat bran.
Vitamin E dari Shaklee diperkaya dengan SELENIUM, antara anti oksida yang hebat


CoQ10 - CoQ10 yang terlibat dalam pengeluaran ATP jadi kekurangan antioksida ini boleh menyebabkan kekurangan tenaga untuk setiap sistem dalam badan, termasuk sistem pembiakan. Satu kajian di Kesuburan dan Kemandulan berkongsi bahawa CoQ10 membantu meningkatkan motilitas sperma dalam air mani . CoQ10 yang terdapat dalam ikan salmon dan daging organ, tetapi untuk memastikan anda mendapat cukup tambahan adalah disyorkan.
Produk Terbaru dari Shaklee, nyata kehebatannya



Lipoik Asid - Lipoik asid adalah salah satu antioksidan kegemaran saya kerana ia membantu mengaktifkan semua antioksidan lain dan meremajakan sendiri. Ia juga bertukar gen buruk " off" dan meningkatkan glutathione yang amat penting untuk detoksifikasi hati ( dan membantu hati anda untuk menyingkirkan toksin dan hormon berlebihan). Lipoik Asid boleh ditemui dalam bayam , kentang, dan daging merah.



Pycnogenol - Pycnogenol mempunyai ciri-ciri anti -radang yang telah ditunjukkan untuk membantu dengan kesakitan yang disebabkan daripada ednometriososis . Pycnogenol telah terbukti untuk bekerja lebih baik daripada aspirin dalam mencegah pembekuan darah, dan ia tidak mempunyai kesan sampingan berbahaya yang dikaitkan dengan aspirin seperti kesusahan gastrousus , pendarahan yang berpanjangan, atau pendarahan ulser. Pycnogenol diciptakan dari kulit kayu pain , jadi tambahan adalah disyorkan.


Biloba Ginkgo - Ginkgo adalah salah satu yang terbaik ubat untuk mati pucuk . Salah satu punca utama mati pucuk lelaki adalah aterosklerosis ( arteri tersumbat ). Ia mungkin benar-benar mengejutkan untuk mendengar bahawa separuh daripada kes-kes mati pucuk bukan disebabkan oleh masalah hormon atau psikologi , tetapi oleh arteri tersumbat. Berikut adalah mengapa - untuk mengekalkan ereksi, aliran darah mesti jelas dan unabstructed . Jika aliran darah menjadi tersumbat kerana aterosklerosis, daripada aliran darah akan impared . Dalam kajian dengan ginkgo ia mengambil masa sehingga 8 minggu untuk lelaki pertama mula melihat peningkatan, sebanyak 6 bulan terapi , 50% daripada pesakit yang kembali potensi. Manfaat yang diambil daripada keupayaan Ginko untuk meningkatkan peredaran dan otot licin arteri supaya dapat membekalkan darah ke zakar untuk membesar. Prestasi gabungan herba Male mengandungi ginkgo sebagai bahan pertama.

===========================

Pengedar Shaklee yang sah di kawasan anda!
COD DUngun, Marang, Kuala Terengganu

Siti Faridah binti MUda
932 637
013 9493 257 / 019 9010 772



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...