SELAMAT DATANG

Friday, April 26, 2013

Shaklee B Complex


Manfaat Utama
  • Menukar makanan kepada tenaga ~ Membantu penghadaman, menukar lemak,karbihidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan.

  • Melawan tekan ~ Memastikan kesihatan saraf fungsi, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan imsomnia.

  • Membantu tumbesaran ~ Menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak.  Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang.
  • Mengurangkan rambut gugur dan beruban ~ Membaiki masalah kulit kepala, kelumumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatanrambut.
  • Baik untuk mata ~ Mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian / fokus.

  • Mencegah anemia ~ Membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darat dan mabuklaut.

  • Meredakan senggugut ~Baik untuk masalah senggugut ( PMS ). meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ibat hormon dan ubat tahan sakit.

  • Mencegah perlcche ~ Dikenali sebagai rekahan mulut (mouth chilitis, mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau.

  • Detoksifikasi ~ Meredakan alahan. 

Apakah kandungan Shaklee B Complex ?

Kenapa mesti Shaklee?

Bagaimana memilih  B Complex yang baik?
  1. Mengandungi semua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA dan kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama.
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin.
  3. Pastikan jurang peratusan niali harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar.
  4. Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release).
 Mengapa urin menjadi kekuningan?

Ini merupakan situasi yang normal kerana B Complex mengandungi mengandungi Riboflavin. Riboflavin yang tidak diserap oleh tubuh, dikeluarkan melalui urin.

Hubungi 
Siti Faridah binti Muda
SID # 932637
019 9010 772




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...