SELAMAT DATANG

Saturday, April 20, 2013

CarotoMax

Jom berkenalan dengan Shaklee Carotomax
Kenapa mesti pilih Shaklee CarotoMax?
Shaklee CarotoMax mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk kesihatan mata, kulit dan membran mukosa.
  1. Alpha Carotene ~ Untuk penglihatan malam, mata yang sihat akan menghalang degenerasi penglihatan.
  2. Beta Carotene ~ Memperbaiki kulit dan penyembuhan luka. Di samping mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.
  3. Lycopene ~  Bersifat anti-oksidan,menghalang penuaan organ.  Juga untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun.  Turut mengurangkan penyakit kelenjar prostat.
  4. Astaxanthin ~ Pigmen di dalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon.  Walaubagaimana pun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen.  Melindungi kerosakkan oksidasi kolestrol LDL.
  5. Lutien ~ Menyekat katarak, AMD (age related macular disease / penyakit makular berkait umur ) dan glaukoma.
  6. Zeaxanthin ~ Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya.  Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks.

Manfaat Utama?
  • Lebih selamat dari vitamin A ~ Penemuan terawal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu viatamin A.  Namun hasil kajian juga menemui pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti.  Walaubagaimana pun, ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932,satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan.
  • Mempertingkatkan penglihatan ~ Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism,xerophthalmia(mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.
  • Meredakan penyakit kulit ~ Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne.  Penggunan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne dan ulser kulit.
  • Melindungi Epithelial ~ Ia memeliharalapisan luar kornea, rongga oral, usus perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.
  • Melawan kanser dan Oksidasi ~ Pengambilan kerap beta karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.  Ini akan mengurangkan risko kanser, terutama sekali kanser payudaradan paru-paru.  Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.
  • Menghalang infeksi ~ Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondis penyakit sitem respiratori paru-paru, batuk, hepatitis, athma,flu dan selsema.
  • Menggalakkan perkembangan normal dan sihat ~Merangsang perkembangan kanak-kanak dan remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membram murkosa, gigi sihat, gusi dan sitem reproduksi.  Juga menghasilkan sperma yang sihat. 
 
Cadangan pengambilan;
Untuk memelihara kesihatan  ; 1 kapsul, 2 kali sehari ( selepas makan )
Untuk penyakit mata atu semasa rawatan penyakit ; 2 kapsul, 2 kali sehari


Hubungi;

Siti Faridah binti Muda
SID #932637
019 9010 772
FB Souq On Line
PAGE Raudhatul 'Afiah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...