SELAMAT DATANG

Tuesday, December 10, 2013

MENGEMPISKAN PERUT BUNCIT

Mempunyai perut buncit dan gendut bukan sahaja mencacatkan penampilan, malahan membuatkan kamu berasa rendah diri.  Pada musim perayaan ini, pastinya sukar untuk kamu menolak jemputan ke majlis rumah terbuka daripada sanak saudara dan rakan taulan.  Di rumah terbuka, banyak menu yang bukan sahaja boleh menyebabkan kamu obesiti, malah menambah size perut!  Ikuti dan amalkan langkah-langkah berikut bagi mengempiskan perut agar kamu berasa yakin dengan penampilan diri walau di mana sahaja.


1. Air putih mampu membuatkan kamu rasa kenyang serta meningkatkan kadar metabolisma badan.  Oleh itu, jangan lupa untuk minum air putih sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.

2.  Lakukan gerakan bangkit tubi kerana ia adalah cara terbaik menguatkan otot abdomen serta bahagian oblique, selain mengurangkan lemak dan mengempiskan perut.

3.  Dipercayai aktiviti berkebun boleh mengurangkan berat bdn yang mana ia mampu membakar 350 kalori dalam tempoh sejam.

4.  Plank adalah gaya dalam pilates dan yoga yang mana bertujuan menguatkan otot utama seperti belakang tubuh dan tangan serta mengempiskan perut.  Lakukan senaman ini sebanyak 3 set dengan kiraan 15, 12 dan 10 ulangan selama 30 saat untuk mendapatkan kesan yang dimahukan.

5.  Banyakkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran dalam diet harian kerana kedua-dua makanan itu mempunyai serat yang tinggi.  Walaupun kamu mengambilnya dalam jumlah yang banyak, kamu tidak perlu risau tentang pertambahan lemak di bahagian perut.

-------oo00oo-------


Jalan pintas?
Set SLIM HEBAT!!
Gabungan OMEGA GUARD dan Alfafa


Kenapa Omega Guard?
~~~~~~~~~~~~~~~
Asid lemak Omega-3 mempengaruhi pelbagai jenis hormon yang dihasilkan oleh badan termasuk LEPTIN yang merupakan hormon yang penting dalam pengawalan selera makan dan metabolisme. Ia dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin akan menghantar signal kepada otak untuk menghadkan rasa lapar. Leptin juga meningkatkan paras metabolism dengan meningkatkan pengeluaran tiroid kerana ia mengawal proses metabolisma badan.


Kenapa Alfafa?
~~~~~~~~~~
Melancarkan fungsi sistem perkumuhan badan. Di samping itu, alfafa mengandungi SAPONIN yang bertindak seperti span yang menyerap semua lebihan minyak/lemak yang tidak diperlukan.


________oo00oo__________
Cepat!! Ambik peluang untuk dapatkan OMEGA GUARD
dengan harga KASIH SAYANG sepanjang Disember ini...
Siti Faridah binti Muda
932637
013 9493 257

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...