SELAMAT DATANG

Friday, October 4, 2013

GLA COMPLEX SHAKLEE KECUTKAN CYST OVARI

Pertama kali cyst dikesan pada 9.2.11 dengan ukuran 5.37cm, doktor telah mencadangkan agar pembedahan dilakukan. 1 tarikh telah dicadangkan.  Beliau keberatan untuk menjalani pembedahan dan cuba mencari alternatif bagi menyelesaikan masalah tersebut. Beliau mula mengambil GLA COMPLEX.
Temu janji ke 2 pada 4.4.11 cyst tersebut mengecil ke ukuran 5.03cm, pembedahan masih dicadangkan.
ALHAMDULILLAH, pada 13.5.2011 iaitu temu janji ke 3, cyst SEMAKIN mengecil ke ukuran 2.73cm dan pembedahan DIBATALKAN.
~KREDIT TO DILA ROSLAN~
========================
Apakah CYST OVARI?
Cyst Ovari adalah setiap koleksi cecair, dikelilingi oleh dinding yang sangat nipis di dalam ovari. Setiap folikel ovari yang lebih besar dari dua sentimeter disebut cyst ovari. Cyst ovari mungkin berukuran sekecil kacang pea atau lebih besar dari oren. Sesetengah cyst ovari menimbulkan masalah seperti perdarahan dan kesakitan. Pembedahan mungkin diperlukan untuk menghilangkan cyst ovari yang berukuran lebih besar dari 5 cm diameter.
==========================
Kenapa GLA COMPLEX SHAKLEE?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vitamin Shaklee GLA ComplexGLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawal atur proses-proses badan yang normal.
Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.
GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.
============================
Pengedar sah SHAKLEE anda;
Siti Faridah binti Muda
SID 932637
019 9010 772 / 013 9493 257
Penghantaran ke seluruh negara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...