SELAMAT DATANG

Thursday, October 16, 2014

BAHANA SOYA

SOYA MEMBAHAYAKAN..

Meh nak share.. ni kisah 2 permata hati saya.. yang sebelah kiri tu Amsyar yang kanan Khaulah.. Masa saya mengandungkan Amsyar.. ade laa orang kata.. eh nak baby putih minum soya banyak2.. masa tu 7tahun dahulu.. masa tu facebook xde lagi.. Ilmu pun saya x banyak lagi.. Rakan2 sebaya yang preggy pun x ramai..

So oleh kerana nak sangat anak putih maka ku pun gigih laa minum soya.. Ini memang gigih tahap dewa ye.. sebab sampaikan kami beli sendiri kacang soya tu berkilo-kilo simpan kat rumah.. dan suami saya en Maleq Boontarts adalah insan bertanggungjawab dalam hal ini. Setiap minggu dia akan mengerjakan kacang2 soya tersebut untuk dijadikan air.. dia dok rendam perah blender n masak.. haaa sampai macam tu ok.. sepanjang mengandung Tu.. boleh dikatakan kat rumah kami ni memang x akan putus dengan stok air soya homemade.. Sampaikan kalau ada tetamu datang time tu.. memang air soya laa hidangannya..

Nak dijadikan cerita.. amsyar lahir memang putih.. memang melepak laa masa lahir tu.. so kira misi berjaya..!! Hahahaha.. tapi rupanya panas x sampai ke petang.. Amsyar mempunyai masalah ruam yang amat teruk.. serius teruk.. kulitnya terlalu sensitif.. dia juga kerap kene selsema n bila besar sedikit dia diserang asma.. dush..!! Masa tu saya tak tahu yang semua ni berpunca dari soya..

Sehinggalah satu hari.. saya ke pakar kulit n doc tu menerangkan pada saya.. Serius kulit amsyar sangat sensitif.. berabuk sikit habis muka badan dia semua.. g pakar x yah cakap laa.. memang berhabis dah duit nak cari penawar kulit dia.. start dari tu Saya insaf.. start dari tu bila mengandung anak kedua n ketiga saya memang x sentuh langsung ok soya.. gila FOBIA..!!

Tapi berbeza bila saya mengandungkan anak keempat.. masa tu saya dah jatuh cinta dengan shaklee dan produk yang memang x boleh nak dilepaskan dari saya tentunya ESP dari shaklee.. ESP ni soya ok uols.. saya memang x boleh x amik ESP.. saya rasa hidup saya macam x lengkap.. saya yakin n nekad.. saya consume je ESP macam biase sepanjag mengandung..

Alhamdulillah.. baby yang keluar cerah n sihat.. dapat extra GEBU lagi.. kalau banding amsyar dulu KECUT je.. hahahaha.. dan hari ini baby hampir dua bulan.. saya amat bersyukur.. kulit dia bersih.. tiada maslah ruam dan sebagainya.. Now saya teruskan mengambil ESP sepanjang menyusukan dia.. dan kesannya amat memuaskan hati saya..

Yup soya bukan makanan sunah uols.. Tapi ingat.. soya x haram ok..!! apa pun kalau kita ambil secara berlebihan akan memudaratkan diri.. so ambil sesuatu dengan ilmu..

Dan saya terlalu yakin SOYA SHAKLEE amat selamat dan berkesan.. kenapa saya kata begitu..?? Yelah sebab i dah rasa perbezaan soya biasa dan shaklee.. thanks Allah.. thanks Shaklee..
ESP MEMANG BEST..!!

Nota:-
Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

#Testimoni Master Zura Betty

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...