SELAMAT DATANG

Saturday, May 31, 2014

ANTI BIOTIK




Tengok Gambar..
Apa perasaan anda?

Gerun?
Kesian, kan?

Apa yang berlaku sebenarnya?!?
 
Gambar ni adalah lembu yang disuntik untuk menghasilkan banyak susu.

Secara semulajadi lembu menghasilkan CUMA 1 gelen setiap hari untuk anak lembu dan bukan sehingga 15 gelen untuk sarapan 30 keluarga, membekalkan keperluan susu utk manusia dalam bentuk  mentega, keju ais krim dan produk tenusu yg lain.

Buah dada lembu akan membengkak dan membesar luar dari saiz normal dan yang paling teruk dan kasihan lembu2 ini berjalan dengan  mengheret diri mereka atas tanah yang mana ia membawa bengkak, kudis serta jangkitan (nauzubillah).

Lebih 50 antibiotik berbeza digunakan untuk memastikan jangkitan dikawal. Lembu mengalami bengkak susu yang mana ia menjadi nanah. Beberapa hormon disuntik untuk menggalak pengeluaran susu yg mana ia beri kesan tidak baik kepada manusia seperti kanser payudara, prostat dan kolon

Jadi ibu-ibu, sanggupkah kita membiarkan bayi kita seawal usia kelahirannya utk minum susu lembu begini? 


Fikirkan hak & keperluan bayi kita.... wallahua'lam....

# Bukan mudah mahu berjaya dalam misi penyusuan susu ibu jika kurang motivasi dan ilmu. Boleh hubungi saya untuk mengetahui tips berjaya dalam penyusuan. 


# Antara bentuk  SOKONGAN adalah mendapatkan suplemen untuk memeriahkan lagi penghasilan susu ibu iaitu set penyusuan Shaklee atau MILK BOOSTER  


# Set penyusuan bukan sekadar MILK BOOSTER semata-mata tetapi mempunyai banyak kebaikan yang lain apabila anda mengambil set penyusuan.

Siti Faridah Muda
013 949 3257

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...